immagini di © Davide Palmisano, 2015 - progetto fotografico a cura di Paola Riccardi.
Awarded: Honorable Mention (Amateur) Ctg. Architecture
http://monoawards.com/winners-gallery/monochrome-awards-2016/amateur/architecture/hm/3104/
Awarded: Honorable Mention (Amateur) Ctg. Photojournalism
http://monoawards.com/winners-gallery/monochrome-awards-2016/amateur/photojournalism/hm/4957
Awarded: Honorable Mention (Amateur) Ctg. Landscapes
http://monoawards.com/winners-gallery/monochrome-awards-2016/amateur/landscapes/hm/4201
Nominee: for FLIP Photobook Award and displayed at "2016 days of awesome photo books" in LhGWR (The Netherlands)
Selected for Slideluck Bydgoszcz II , during Vintage Photo Festival (PL)
Selected for Slideluck Graz , "Micro Galleries’ Live Interaction Weekend"
Awarded: 1st place BOOK/non-professional Category Winner &
1st prize Book / Documentry at MIFA 2016 (Moscow International Fotography Awards)
http://www.moscowfotoawards.com/winners/index.php?level=student&compName=MOSCOW%202016
Selected for Slideluck Trieste, theme "Out of Sight"
final slideshow here: https://vimeo.com/159869299
Terzo premio al concorso "PhotoEbook 2015" - casa editrice Emuse
it/
L’Iran è un paese senza tempo.
Perché il tempo ha lasciato troppi segni, e quel che resta è la stratificazione: il passato, in Persia prima, in Iran adesso, è forte come sentimento e parimenti amato.
La storia diventa narrazione - quando non addirittura poesia - sino a confondersi spesso con il vissuto dello stesso narratore.
Le storie si sovrappongono, ed il senso del passato che si incontra, rasenta il romanzesco: più che del passato “storico”, il narratore finisce con l’innamorarsi di ciò che per lui, intimamente,
quel passato rappresenta.
Come fosse Shehrazade in persona, che racconta senza sosta per aver salva la vita.
Così ci si incatena all’Iran, e l’Iran tiene tutti incatenati.
en/
Iran is a country with no time.
Because the time has left too many signs, and what remains
is the stratification: the past, first in Persia, now Iran,
is as strong as sentiment and also loved.
The story becomes narration - when even poetry - up to often confused with the
experience of the same narrator.
The stories overlap, and the sense of the past that you come across,
borders on romance: more than the past "historical", the narrator ends up falling in love with what for him,
intimately, that past is.
Like Scheherazade in person, which tells the clock to save her life.
So we chained to Iran, and Iran holds all
chained.
fine-art ink jet print on Epson Velvet 260 gr paper (or similar Canson / Hahnemuhle rag) , pigment inks Ultrachrome K-3 - shipping included worldwide
90,00 €
Prezzo finale, spedizione gratuita in alcuni Paesi
Spedizione gratuita nei seguenti Paesi: Italia Mostra di più Mostra meno