Awarded: 3rd place at ND Awards 2016 - ctg. Architecture-Cityscapes

http://ndawards.net/winners-gallery/nd-awards-2016/non-professional/cityscapes/421/bronze-award


Awarded: Honorable Mention at ND Awards 2016 - ctg. Special: Night Photography

http://ndawards.net/winners-gallery/nd-awards-2016/non-professional/cityscapes/421/bronze-award


Awarded: Honorable Mention at IPA 2016 (International Photography Awards)

 ctg. Special: Night Photography  - http://photoawards.com/winner/zoom.php?eid=8-117804-16


Awarded: 2nd prize at MIFA 2016 (Moscow International Fotography Awards)

 ctg. Architecture / Industrial - http://www.moscowfotoawards.com/winners/zoom.php?eid=10-8236-16


It/

Mosca in versione <Zero Dark> è la visita guidata attraverso le "art factories" di una città del sogno, e come ogni sogno che si rispetti questa visita va fatta perciò di notte.
Perché la notte è un mondo diverso, dolce e ambiguo come un sogno, ed in quelle ore il paesaggio urbano moscovita, in costante e troppo rapida trasformazione , si abbandona all'oblio, e fermandosi si lascia catturare, nel suo gelo e nella sua penombra obliqua; regalando una insolita registrazione istantanea di un processo di cambiamento tumultuoso, di cui fortunatamente persistono ancora tracce seminascoste, nella memoria , nei quartieri e nelle funzioni originarie dei muti fabbricati.
Che cosa c'era prima è stato distrutto, ma ciò che lo sostituisce ha la sua bellezza: il tessuto urbano assume la visione del paesaggio post-industriale, il tempo si ferma, ed al mistero apparente ed al senso di abbandono subentra il ritmo pulsante proprio di luoghi già diventati qualcos'altro, in una storia urbana in cui tutto cambia.
A noi rimane d'ammirare la cuspide della trasformazione nell'istante fermato dall'immagine, fermi e infreddoliti, ma così presenti “nei luoghi”; per non farli svanire per sempre.

 

En/

<Zero Dark>  version of Moscow, is the guided tour across "art factories" of a city of dreams, and dreams should be made so at night.
Because the night is a different world, sweet and ambiguous as a dream, and in those hours the cityscape in Moscow, constantly and rapidly changing too, is abandoned to oblivion, and stopping it has left captured in his cold and in his oblique
twilight; giving us an unusual instant recording of the process of tumultuous change, theme  fortunately there are still traces half hidden, in memory, in the neighborhoods and in the original functions of the dumb buildings.
What it was there before it was destroyed, but what replaces it has its beauty: the urban fabric takes the vision of the post-industrial landscape, time stands still, and the apparent mystery and the sense of abandonment takes over the pulsating rhythm just in places already become something else, in a urban history in which everything changes.
We are left to admire the cusp of transformation from the instant stopped, still and cold, but so we're present "in places";  to make not them disappear forever.